Scoop 8.0

اسکوپ

ا. جو استرامبل، خبرنگاری که همه او را به ماجراجویی هایش برای کشف حقایق میشناسند، پس از مرگ!، پی به هویت یک قاتل زنجیره ای میبرد. وی با برقراری ارتباط با دنیای زندگان و درمیان گذاشتن ماجرا با یک خبرنگار آماتور (اسکارلت جوهانسون)، تمام تلاش خویش را برای پرده برداشتن از چهره قاتل بکار میبندد. داستان فیلم، حکایتگر تلاش خبرنگار آماتور و یک تردست دست و پا چلفتی (وودی آلن)، برای رو کردن دست قاتلی ست که انگار انقدرها هم قاتل نیست!؟
اا. فیلم تقریبا هیچ ادعایی نداشته و به ساده ترین و بی ادعا ترین شکل ممکن برگزار میشه. بازی ها همونطور هستند که باید، و نکته جالب اینکه: بازی ظریف و زیبای وودی آلن اونقدر میخکوب کننده است که تمام تلاش هنرپیشه های جوان و جذاب فیلم رو نه کمرنگ که محو میکنه. داستان فیلم جذاب و کاملا غیر قابل پیش بینی بوده و چرخش های داستانی خیلی خوب از کار دراومدند... در مورد نقاط ضعف فیلم، میشه گفت: اولا، این یکی از فیلم های وودی آلنه!! و دوما، فیلم برخلاف محصولات امروزی فاقد ضرباهنگ آنچنانی بوده -مطمئنم این به نظر خیلی ها مثبته- و در اون از فراز و نشیب های تند خبری نیست... ضمنا فصل پایانی فیلم، به دلایل نامعلومی یه قدری آبکی از کار دراومده که کلی جای تعجب داره!!
ااا. اینبار تهیه کننده شبکه معظم بی.بی.سی بریتانیاست، از همین رو وودی جان مجبور شده فیلم رو بجای نیویورک در لندن بسازه،. و حد اقل ده بار در طول فیلم این موضوع رو تو سر تماشاگر میزنه.... وودی آلن از نوابغ عصر ماست... هوشمندی، سر راستی و تلخی -به نظر من- عناصر ثابت فیلم های بیشماری هستند که ایشون تا بحال کارگردانی و در اونها بازی کردند. گرچه بعد از سه هزار تا فیلم، هنوزم کارهاش رنگ و بوی محصولات آماتوری میدند!! -بقول خودش در همین فیلم: انگار بچه ایه که نمیخواد بزرگ شه-
اااا. من به این فیلم 8.0 از 10 میدم و تماشای اون رو به همه اقشار جامعه ! توصیه میکنم