Rise of the Silver Surfer 7.0

چهار شگفت انگیز:
خیزش موج سوار نقره ای


الف. در حالیکه تمام رسانه های دنیا راجع به سفره عقد خانم نامرئی و آقای شگفت انگیز صحبت میکنند! کره زمین میزبان موجودی ناشناس موسوم به موج سوار نقره ایست که گویا پا به هر سیاره ای گذاشته، پس از هشت روز نابودش کرده است...
آیا شگفت انگیزها خواهند توانست کره خاکی را نجات دهند؟
ب. شخصیت های پرداخت شده و هرکدام در نوع خود جذاب، جلوه های ویژه امروزی و پر زرق و برق، دیالوگ ها و شوخی های کلامی پاستوریزه و در عین حال خنده دار، دست به دست هم داده اند تا فیلمی به نسبت بی ادعا و در عمل موفق را روانه سالن های سینما کنند. قسمت دوم چهارشگفت انگیز، نه فقط فیلم خوش ساختی از کار درآمده که از تمام مولفه های لازم برای موفقیت برخوردار است، بلکه به درستی توانسته در مقابل عوارض معمول بلاک باسترهای تین ایجر پسند تابستانی! مقاومت کند. از جمله عوارض مذبور میتوان به سر ریز شدن شخصیت های مثبت و منفی جدید --با هدف جلب رضایت تمام مخاطبان احتمالی-- و غرق شدن در امواج بلند سوپراستار های هالیوود --که این روزها به مدد خرده فرمایشات و حواشی فاتحه محصولات زیادی را میخوانند-- اشاره کرد. دیگر خصوصیت مثبت فیلم، شیمی گرم و جذاب شخصیت هاست که این روزها کمتر میتوان در محصولات مشابه از آن سراغ گرفت.
ج. متاسفانه لیست نکات منفی فیلم چندان کوتاه نیست. بازی افتضاح جسیکا آلبا که به لطف عمل های پیاپی زیبائی بیشتر شبیه عروسک شده و ماهیچه های صورتش از ابراز کوچک ترین احساساتی عاجز هستند بدون شک نخستین عنوان لیست مذبور است. وی که مثلا قرار بوده سویه عاطفی داستان را سرپا نگه دارد، با پوستی که مثل پلاستیک می درخشد، هنگام ابراز علاقه به نامزدش تنها دهانش را بازتر کرده و دندان هایش را نشان میدهد!
موضوع داستان هم که راجع به یک تروریست فرا کهکشانیست! بدجوری نخ نماست و علیرغم تلاش نویسندگان بصورت نه چندان جالبی تمام میشود.
د. همانطور که در ابتدا آمد، این فیلم تماشاگرانش را ناامید نخواهد کرد. بنابراین اگر قادرید حین تماشا از مغزتان زیاد کار نکشید، دیدن آن را توصیه میکنم.