Rocky Balboa 9.0

راکی بالبوا

واقعا کار سختیه، نه حتی سخت هم نیست، تقریبا غیر ممکنه!! جدا غیر ممکنه تماشای یه فیلم بتونه منو گریه بندازه!!!!؟ من تا حالا ان تا فیلم از ژانرهای مختلف با داستان های متعدد و کارگردان ها و هنرپیشه های متفاوت دیدم.. اما این اتفاق هرگز نیفتاده... آره یه جورایی غیر ممکن به نظر میاد
ولی یه فیلم همین چند روزه پیش تقریبا تونست موفق شه!!؟ حدس بزنید کارگردان ، نویسنده و هنرپیشه نقش اولش کی بود: سیلوستر استالون !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
اگه یه هفته پیش سر اینکه سیلوستر استالون بتونه فیلمی بسازه که منو گریه بندازه با هام شرط میبستید حاضر بودم تمام زندگیم رو با خیال راحت بذارم وسط... عجیبه ، زندگی پره از این اتفاقهایی که نمیتونی تصورشو کنی... بحرحال
راکی بالبوا-یا بقول خودمون همون راکی 6- داستان بوکسور بازنشسته ای رو روایت میکنه که بعد از مدت ها دوباره تصمیم میگیره به رینگ برگرده و مقابل قهرمان روز دنیا قرار بگیره!!! سوژه سوژه جدیدی نیست، داستان رو میشه از همون اول پیش بینی کرد و بازی ها کاملا معمولی اند... سیلوستر همون سیلوستر و برت یانگ همون برت یانگه
اولین راکی 1976 اکران شد... سیلوستر استالون با اون فیلم معروف شد و بخاطرش یه اسکار برد!! همه فکر میکردند یه رابرت دنیروی دیگه متولد شده، که البته بعد فهمیدن یک کمی اشتباه کرده بودن!! گرچه به نظر من استالون کارنامه خوبی داره
اما فیلم واسه من -و شاید واسه خیلی های دیگه- چی بود؟ سالها و سالها خاطره... راکی یک رو انگار هزار سال پیش دیدم!! تو یه پروژکتور سوپر 8 میلیمتری!؟ راکی یک رو موقعی دیدم که ویدئو حروم بود!!! و لازم نیست اشاره کنم با چه مسخره بازی تونستم اون فیلم رو جور کنم
این قافله عمر عجب میگذرد.... جدی جدی با دیدن این فیلم هزاران خاطره تو وجودم زنده شد... و واقعا گذر عمر رو حس کردم... دارم پیر میشم
من به این فیلم 9.0 از 10 میدم