Hot Fuzz 7.5

هات فاز

الف. نیکلاس انجل بهترین افسر اسکاتلندیارد است. طوریکه بررسی عملکرد وی نشان دهنده فاصله چهارصد درصدیش با دیگر افسران بوده! و قیاس گریزناپذیر او با سایرین، باعث ضعیف --و فچل!-- بنظر رسیدن نیروی پلیس شده است. فرماندهان نیکلاس، او را تهدیدی برای نیرو دانسته و از همین رو به بهانه ارتقای درجه، به شهرستان کوچک و دورافتاده ای منتقل میکنند. جائیکه ظاهرا مدت هاست هیچ جرمی اتفاق نیفتاده و همه چیز امن و امان است! وظایف نیکلاس در ابتدا، به پیدا کردن حیوانات خانگی گمشده و کنترل ترافیک محدود میشود اما، بعد از روی دادن چند قتل پیاپی، نیکلاس خود را میان صحنه جنایتی به بزرگی یک شهر میابد، در حالیکه دیگران معتقدند او فقط خیالاتی شده...!
ب. گروه سازنده "شاون مردگان" برگشته اند، و این بار در قالب یک خون بارش اکشن. شاون مردگان کمدی پارودیکی بود که در آن عناصر فیلم های زامبی ها به هوشمندانه ترین شکل ممکن به سخره گرفته شده، و موقعیت های کمیک و در عین حال خونینی را فراهم آورده بودند که هر بیننده ای را از فرط خنده به حال غش می انداخت. تیم مذبور در هات فاز، سعی کرده اند رویکرد مشابهی نسبت به آثار اکشن داشته باشند.
قالبا کمدی های امروزی از بهم چسباندن تعدادی شوخی بی ربط ساخته میشوند --برای مثال همین نوربیت که چند روز پیش راجع به آن نوشتم-- لیکن هات فاز از این قائده مستثنی است. بماند که خندیدن به طنز بریتیش آن برای بعضی ها که عادت به شوخی های بالاوپائین پریدنی و پرتاب کیک دارند،گاهی اوقات قدری سخت خواهد بود.
فیلم با ریتمی کوبنده و بشدت خنده دار آغاز شده و تا سی دقیقه پایانی کم و بیش سرعتش را حفظ میکند. متاسفانه از آنجاست که در سراشیبی افتاده و طوری سردرگم میشود که انگار تهیه کنندگان هم اطلاعی از ادامه داستان نداشته اند!
ج. گذشته از فصل گره گشائی و پایانی فیلم، هات فاز، فیلمی جذاب و دیدنی ست. نیز حضور جمعی از هنرپیشگان درجه یک بریتانیا و در صدر همه، جیمزباند اواخر دهه هشتاد، تیموتی دالتون، تماشای آن را برای سینما دوستان ضروری کرده است.