The Phantom of the Opera 8.0

شبح اپرا

الف. نابغه کریه المنظری که سال هاست در خماخم دالان های مخفی اپرای پاریس زندگی میکند، گرفتار عشق مریدش کریستین، دخترک آوازه خوانی میشود که خود دل در گرو جوان زیباروی دیگری دارد...
ب. فیلمی که درباره اش صحبت میکنیم، ششمین پیایند سینمایی این موزیکال افسانه ایست. و باید اعتراف کرد که نسبت به نسخ مقدم آن از هزار و نهصد و بیست و پنج به این سو، دستخوش تغییرات فراوانی شده است؛ اول آنکه شبح این اپرا برخلاف اسلافش چندان هم کریه المنظر نیست، و در حالیکه اشباح قبلی موجوداتی زشت با صورت معوج، چشمان بی فروغ و لب های از هم دریده بودند، این یکی جوان تنومند و خوش پوشی ست که بیننده را بیشتر به یاد بت من می اندازد. --در باب خوش تیپ بودن جناب شبح، کافی ست نگاهی به نطق های قرائش با لنگ و شنل! در سیصد بیاندازید--. دیگر آنکه شخصیت رائول، برخلاف آنچه میبایست، از صلابت لازم برخوردار نیست، طوری که اگر هر خانم جوانی را جای کریستین بگذارند؛ شبح را به او ترجیح خواهد داد!
...اما
ج. استیل و شکوه بصری فیلم در کنار موسیقی تکان دهنده و بازی های قابل قبول، از این فیلم، اثری دیدنی ساخته، که تجربه تماشایش برای تمام علاقمندان ژانر موزیکال لذت بخش خواهد بود.
بماند که نگارنده با وقفه ای سه ساله موفق به تماشای فیلم شده و قالب علاقمندان مورد اشاره احتمالا تا بحال آن را دیده اند!